Mniam!

O odżywianiu można pisać dużo, nawet bardzo dużo. Wszak to podstawowa czynność w naszym życiu. Jesteśmy tym co jemy. A więc jeść trzeba!

1

Jest mnóstwo publikacji, stron internetowych, czasopism które w głównej mierze zajmują się zdrowym odżywianiem. Ten wpis zachęcać do spożywania „zdrowych produktów” nie będzie…. 😉 ale nie dlatego że lubimy dużo niezdrowego i pysznego (o tak!) ale dlatego że według mnie to pojęcie jest zbyt szerokie i dla każdego może oznaczać co innego. Uważam że, jeśli ktoś chce schudnąć lub przytyć lub zastosować jakąś dietę np. bezglutenową powinien  zasięgnąć opinii lekarza oraz dietetyka i podejść do tego ze zdrowym rozsądkiem.

2

Odżywianie ma na calu dostarczenie do naszego organizmu podstawowych właściwości odżywczych. By nasz organizm był silny i mógł dobrze funkcjonować potrzebne mu są pewne składniki. Jednym z najważniejszych składników jest białko. Jeśli chcemy mieć ciało obfitujące w okazałe mięśnie to właśnie białka powinniśmy dostarczać mu najwięcej.  Zbyt szybkie schudnięcie, niedostarczenie odpowiedniej dawki białka i wyeliminowanie tłuszczów i cukrów może powodować zaburzenia. Wśród młodych dziewcząt i pań zjawisko to obserwuje się dość często w postaci zaniku miesiączki, wypadania włosów itp.

3

Zachęcam ludzi do prowadzenia zdrowego stylu życia ale prawidłowe odżywianie to nie przyjmowanie i stosowanie zasad które ktoś nam narzuca, tylko wczucie się w potrzeby własnego organizmu. Wszak on wie czego mu najbardziej trzeba.

4

Ciemne pieczywo jest zdrowe. Co takie stwierdzenia oznacza? Że jest lekkostrawne? Nie, nie jest lekkostrawne, jest wręcz odwrotnie. Że dostarcza nam dużo witamin? Tak, w porównaniu do białego pieczywa dostarcza więcej witamin. Że pozwala schudnąć?  Tak, pozwala.  Że dobrze wpływa na układ pokarmowy? Niekoniecznie, z zaburzeniami trawienia nie można go spożywać. Jeśli zagłębimy się bardziej w temat dostrzegamy że nie wszystko jest takie oczywiste. Dla jednych ciemne pieczywo jest zdrowe dla innych jasne pieczywo. Warto odpowiedzieć sobie na różnego rodzaju pytania i wtedy zdecydować co będziemy jeść a co nie.

5

Zdrowo się odżywiam – nie jem mięsa. Też uważam że to zdanie jest niepoprawne. Pod względem wartości odżywczych uważam że mięso jest zdrowe. Też dużo zależy od tego jakie to mięso, skąd pochodzi, czym było karmione i jak je przyrządzimy. Znam przypadki osób, które mogą jeść tylko mięso ze względu na nietolerancję węglowodanów. A właśnie mięso posiada ich najmniej.

6

Z niczym nie należy przesadzać i nasza dieta powinna być urozmaicona. Istotne jest również to jak zjadamy posiłki. Powinny być spożywane przy stole, w wolnym tempie. Nie powinno wykonywać się innych czynności podczas jedzenia. I oczywiście nie należy się przejadać.

7

Cukier, tłuszcz w zbyt dużych ilościach jest niebezpieczny. A co jeśli chodzi o gluten? Myślę że, jeśli ktoś cierpi na alergię, nietolerancję lub celiakię powinien go odstawić ale zdrowi ludzie mogą go jeść. Myślę że istotną rolę odgrywa jakość składników z których przyrządzamy potrawy. Często warzywa i owoce mają dużo nawozów i opryskiwane są preparatami przyspieszającymi dojrzewanie. Tak jest czasem w przypadku pomidorów. Mięso też często jest karmione paszą z dodatkiem antybiotyków i innych preparatów.

8

Jest tyle pysznych rzeczy i można robić ciekawe potrawy. Fajnie jest sobie urozmaicać posiłki zgodnie z naszymi upodobaniami. Największe pole do popisu mamy w przyrządzaniu obiadów. Jest mnóstwo ciekawych przepisów, tylko ich nie wykorzystujemy ponieważ nie mamy odpowiednich składników lub nam się nie chce. Kuchnia polska obfituje w cudowne potrawy. Ruskie pierogi, gołąbki, fasolka po bretońsku – pycha!

9

O odżywianiu można pisać bardzo długo i jest wiele kwestii które warto poruszyć i przedyskutować dlatego do tego tematu powrócimy jeszcze nieraz…

P.S. Lubicie morele ? Jesteście w morelowym sadzie, także częstujcie się!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s